Do našeho portfolia produktů jsme zařadili dobíječky od výrobce Kempower. Jejich výhodou je především modulárnost, díky které snadno rozšíříte dobíjecí výkon.
Nový dodavatel dobíjecích stanic
Kempower je společnost z Finska, která v roce 2017 zúročila své dlouhodobé zkušenosti s výrobou svářecí techniky a začala vyrábět dobíjecí stanice. Díky svému umístění ve finském Lahti, si Kempower rychle vybudoval silné postavení na trhu ve Skandinávii. Ze severu však začal expandovat do celé Evropy a dále i do Severní Ameriky nebo třeba i do Austrálie. Při svém rozvoji Kempower využil vyspělost Skandinávie v oblasti elektromobility a vysoké zastoupení elektromobilů v celkovém vozovém parku. Dalším z mnoha faktorů, které Kempower posunuly je i podnebí, a možnost tak otestovat dobíjecí stanice v extrémních mrazivých podmínkách.
Návštěva Finska
Společnost Kempower a potenciál jejich produktů nás zaujal natolik, že jsme se rozhodli vypravit do finského Lahti a navštívit zde centrálu s výrobním závodem. Abychom měli kompletní zážitek z Finska, návštěvu jsme naplánovali na únor a po příletu nás čekalo chladných -28°C. Během třídenní návštěvy jsme viděli příklady použití dobíjecích stanic Kempower ve veřejném provozu u nákupních center, kde dobíjecí hub čítá o 8-12 DC dobíjecích bodů o výkonech až 400kW. Mimo nákupní centra jsme navštívili i plně elektrifikované autobusové depo se zaměřením na městkou hromadnou dopravu. Posledním místem, které jsme navštívili byla centrála s výrobním závodem, kde jsme prošli celou výrobní linku a byly nám představeny jednotlivé komponenty a principy dobíjecích stanic.
Řešení dobíjecích stanic Kempower
Společnost Kempower se na rozdíl od jiných výrobců rozhodla jít jinou cestou. Místo toho, aby zdroj dobíjecího výkonu byl přímo součástí dobíjecí stanice, tak u Kempoweru je zdroj zvlášť a není součástí dobíjecího bodu. Toto řešení dokáže zajistit takovou míru flexibility v rámci rozložení dobíjecího výkonu, že každý dobíjecí bod může disponovat výkonem až 400 kW. Výkon se může mezi jednotlivými dobíjecími body přesouvat na základě potřeby právě připojených vozidel. Důsledkem je, že pro efektivní dobíjení není nutné disponovat tak vysokou rezervovanou kapacitou.
Při potřebě řešení o 5 a více dobíjecích bodech je Kempower finančně i výkonnostně výrazně efektivnější než standardní řešení solitérních stanic.
Typickým místem, kde je Kempower více než vhodný jsou autobusová depa, logistická centra pro nákladní dopravu a veřejná dobíjecí místa. Systém umožňuje i použití speciálního módu pro autobusovou dopravu, kde je možné dobíjecí výkon upravovat v závislosti na jízdních řádech jednotlivých linek.